طراحي وب سايت خبري | طراحي اپليكيشن طراحي وب سايت خبري | طراحي اپليكيشن .

طراحي وب سايت خبري | طراحي اپليكيشن

دلايل افت رتبه سايت در گوگل | كاهش رتبه سايت در گوگل

افت رتبه سايت در گوگل ممكن است براي هر كسب و كاري رخ دهد. هيچ كسب و كاري نمي تواند به صورت دائمي و تضميني در رتبه ثابتي در گوگل داشته باشد و دلايل متعددي براي اين موضوع وجود دارد كه در اين مقاله به مهمترين و مرسوم ترين اين دلايل پرداخته ايم.

افت رتبه سايت در گوگل ، موضوع بسيار نگران كننده اي نيست و در صورتيكه به صورت هوشمندانه دليل يا دلايل آن را متوجه شويد ، مشكل قابل جبراني است. مبحث سئو و بهينه سازي سايت براي گوگل داراي قواعد ثابتي نيست و به صورت مداوم دچار تغيير مي شود. اگرچه اصول كلي آن ثابت است اما گوگل به طور مداوم اقدام به هوشمندسازي و بروزرساني الگوريتم هاي خود مي كند كه اين اقدام مي تواند بر روي رتبه سايت ها تاثيرگذار باشد. شايد به عنوان يك مدير سايت و يا كارشناس سئو نسبت به بروزرساني الگوريتم هاي گوگل حس خوبي نداشته باشيد و اين اقدام گوگل مشكلاتي را براي سايت و كسب و كار شما ايجاد كرده باشد. تنها دليل گوگل براي بروزرساني الگوريتم هاي خود ، ارائه نتايج دقيق تر و مناسب تر براي جستجوي كاربران است و به هيچ عنوان اين اقدام گوگل ، رفتار قهرآميزي نيست.

دلايل كاهش رتبه سايت در گوگل :

  • افت رتبه سايت در گوگل ممكن است به صورت طبيعي رخ داده باشد و به زودي به حالت قبلي باز مي گردد :

پس از افت رتبه سايت در گوگل ، اولين اقدام شما بايد تجزيه و تحليل سايت از طريق ابزارهاي مختلف و يافتن دليل كاهش رتبه سايت باشد. ممكن است پس از تحليل سايت ، هيچ مشكل يا دليلي را براي اين اتفاق پيدا نكنيد. در برخي از موارد ، افت رتبه سايت در گوگل به صورت طبيعي و عادي رخ داده است كه اين موضوع مي توانند دلايلي مانند كاهش جستجوهاي كاربران در زمان هاي خاص مانند تعطيلات آخر هفته و … باشد. اين پروسه يكي از موارد مرسوم براي سايت ها در گوگل است و هر سايتي ممكن است با آن رو به رو شود. گاهي اوقات نيز گوگل رتبه سايت را در حد يك الي دو رتبه كاهش مي دهد تا ميزان ارتباط كاربران با سايت را مورد بررسي قرار دهد. به عبارت ديگر و به عنوان مثال گوگل سايتي را از رتبه يك به رتبه 3 منتقل مي كند تا اين موضوع را بررسي كند كه كاربران نسبت به سايت چه عكس العملي خواهند داشت و آيا كاهش رتبه سايت در گوگل بر روي اعتماد و رضايت كاربران نسبت به سايت تاثير چشم گيري دارد يا خير.


  • وجود خطاهاي متعدد بر روي سايت :

وجود خطا بر روي سايت مي تواند سبب ايجاد نارضايتي براي كاربران سايت و خروج سريع كاربر شود. اگر چه اين مورد براي ربات هاي موتورهاي جستجو نيز داراي اهميت بسياري است. مرسوم ترين اين خطاها شامل :

  • حذف و وجود نداشتن يك صفحه (خطاي 404)
  • لينك هاي شكسته
  • تصاوير شكسته و داراي ايراد در بارگذاري
  • مشكلات سرور و هاست سايت

اين موارد جزء معمولترين خطاهاي سايت ها هستند و هزاران خطاي ديگر نيز وجود دارد كه مي تواند به علت يك سهل انگاري و يا اشتباه ، براي هر سايتي ايجاد شود. يافتن دليل خطاي بوجود آمده و رفع آن در اسرع وقت ، كاري است كه بايد انجام دهيد.


  • سرعت بارگذاري سايت :

مورد ديگري كه مي تواند بر روي ايجاد نارضايتي كاربر اثرگذار باشد ، سرعت بارگذاري نامناسب سايت باشد. سايتي كه مدت زمان بارگذاري آن بيش از حد معمول باشد و كاربر براي مشاهده سايت مدت زمان زيادي را منتظر باشد ، بازخورد مناسبي از ورودي هاي خود دريافت نخواهد كرد و بسياري از افراد اين گونه سايت ها را قبل از بارگذاري كامل ، ترك خواهند كرد.

شايد به اين سوال رسيده باشيد كه نارضايتي كاربر چرا بايد سبب افت رتبه سايت در گوگل شود؟ در جواب اين سوال بايد گفت كه تمامي قواعد و سخت گيري هاي گوگل براي رنك دهي به سايت ها بر اساس افزايش رضايت كاربر است. به عبارت ديگر ، گوگل بر اين عقيده است كه سايت ها تنها بايد به دنبال افزايش دادن ميزان رضايت كاربران خود از سايت باشند و سايتي كه انتظارات كاربر را به صورت كامل و درست برآورده كند ، از ديد ربات هاي گوگل داراي اعتبار بالايي است. در مقابل ، سايتي كه ميزان رضايت كاربر از آن كاهش يابد ، عواقبي مانند افت رتبه سايت در گوگل بدنبال خواهد داشت.

مورد ديگري كه در رابطه با سرعت بارگذاري سايت در نظر داشته باشيد ، پشتيباني از استاندارد AMP است. اين پروژه در سال 2016 توسط گوگل آغاز شد و با استفاده از آن سرعت لودشدن سايت در گوشي هاي هوشمند بهبود خواهد يافت. در صورتيكه سايت شما از اين فريم ورك پشتيباني نكند ، مي تواند سبب افت رتبه سايت در گوگل شود.


  • افت رتبه سايت در گوگل به علت آپديت جديد گوگل :

در اين حالت ، رتبه سايت در گوگل بدون اينكه اخيراً فعاليتي بر روي سايت انجام داده باشيد رخ خواهد داد. همانگونه كه مطرح شد ، گوگل دائماً در حال بروزرساني استانداردهاي خود براي سئو و رنك دهي به سايت ها مي باشد و به علت آپديتي كه بر روي الگوريتم ها و استانداردهاي خود داشته ، رتبه سايت دچار كاهش شده است.

در صورتيكه با كاهش ناگهاني و شدش در ترافيك ورودي و رتبه سايت مواجه شده ايد ، به سايت هايي مانند Search Engine Land كه در رابطه با اخبار سئو فعاليت دارند مراجعه كرده و آخرين بروزرساني هاي گوگل را مورد بررسي قرار دهيد.


  • پنالتي شدن سايت توسط گوگل :

پنالتي شدن سايت توسط گوگل مي تواند خبر بدي براي ادمين سايت باشد. اين موضوع بدين معني است كه سايت به علت انجام فعاليت هايي كه مخالف قوانين و دستورالعمل هاي گوگل بوده ، دچار جريمه توسط گوگل شده است و به احتمال بسيار بالا دچار افت رتبه در گوگل خواهد شد. براي كسب اطلاعات بيشتر مقاله پنالتي گوگل را مطالعه كنيد.


  • افت رتبه در گوگل به علت هك شدن سايت :

امنيت سايت و اطمينان از حفظ اطلاعات كاربران ، يكي از فاكتورهاي مهم گوگل براي ارزش دهي به سايت ها است. هنگاميكه امنيت سايت شما دچار اختلال شود ، اين مورد بيش از هر چيزي بر روي رتبه سايت در گوگل تاثير خواهد داشت.

گوگل به كاربران خود ، سايت هايي كه هك شده اند را در ميان نتايج جستجو با برچسب “This site may be hacked” معرفي مي كند. پس از رفع مشكل سايت ، مي بايست درخواست بازبيني سايت را به گوگل ارسال كنيد. گاهاً نيز اين اتفاق افتاده است كه گوگل ، هك شدن سايت را به اشتباه تشخيص داده است. در اين حالت نيز بايد درخواست بازبيني به همراه توضيحات كامل را به گوگل ارسال كنيد.


  • افت رتبه سايت در گوگل به علت تغيرات بك لينك ها :

يكي از فاكتورهاي مهم گوگل براي رتبه بندي سايت ها، بك لينك هاي ايجاد شده براي هر سايت است. تغييرات ناگهاني در بك لينك هاي سايت سبب كاهش رتبه سايت در گوگل خواهد شد. خصوصاً در زمانيكه اقدام به خريد يا اجاره بك لينك كرده باشيد ، براي كاهش رتبه سايت در گوگل بسيار مستعد هستيد. علاوه بر تغييرات بك لينك ، كيفيت بك لينك هاي دريافتي و طبيعي بودن بك لينك هاي ايجاد شده ، فاكتور ديگري است كه بايد در نظر بگيريد.


  • تغييرات در لينك هاي داخلي سايت :

لينك هاي داخلي سايت ، همانند بك لينك ها از ديد گوگل داراي ارزش و اعتبار هستند و اين موارد نيز توسط ربات هاي گوگل مورد بررسي قرار مي گيرند. ايجاد تغييرات ناگهاني و شديد بر روي لينك هاي داخلي سايت مي تواند دليلي بر افت رتبه سايت در گوگل باشد.


  • افت رتبه سايت در گوگل به علت فعاليت هاي رقبا :

هيچ سايتي نمي تواند رتبه خاصي از گوگل را به طور دائمي براي خود رزرو كند. همانگونه كه شما بدنبال بهينه سازي و حفظ يا بهبود رتبه سايت خود در ميان نتايج گوگل هستيد ، رقباي شما اقداماتي را انجام خواهند داد. كاهش رتبه سايت در گوگل مي تواند به علت بهبود وضعيت سايت رقبا از نظر فاكتورهاي مختلف باشد. يكي از مهمترين فاكتورها ، بك لينك ها هستند كه دائماً بايد بك لينك هاي رقبا را بررسي كنيد. مقاله نحوه يافتن بك لينك هاي رقبا مي تواند براي شما مفيد واقع شود.


  • تجربه كاربري ضعيف و نرخ پرش بالا :

گوگل به طور جدي به تجربيات و عكس العمل كاربران در سايت ها اهميت مي دهد. در صورتيكه كاربران پس از ورود به سايت ، مدت زمان كمي را در سايت سپري كنند و يا پس از ورود به سايت براي اولين بار ، بازديد مجددي از سايت نداشته باشند ، سايت از ديد گوگل داراي اعتبار مناسبي نخواهد بود و همين موضوع سبب افت رتبه سايت در گوگل خواهد شد. عوامل متعددي مانند سرعت بارگذاري سايت ، گرافيك و ظاهر سايت ، ناوبري كاربر در سايت ، ايجاد اعتماد در كاربر ، ارائه محتواي مناسب و… مي تواند سبب بهبود تجربه كاربر و افزايش اعتبار سايت از ديد گوگل شود.

افت رتبه سايت در گوگل مي تواند براي هر سايتي رخ دهد. مهمترين اقدام براي رفع مشكل ، تشخيص دليل آن است. قبل از هر اقدامي مي بايست علت اين اتفاق را بيابيد. در صورتيكه تشخيص شما در يافتن علت كاهش رتبه سايت اشتباه باشد و فعاليت اشتباهي بر روي سايت خود داشته باشيد ، احتمال اينكه رتبه سايت مجدداً دچار افت شود بسيار بالاست.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۳۵:۰۰ توسط:ايماني موضوع:

:: مطالب مشابه
[RelPostTitle] [RelPostTitle]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :